måndag 14 december 2009

spinner vidare

Spinner vidare dagen på att man ska njuta av livet medans man kan...
Va och åt lunch med en av mina närmsta vänner och min mentor i livet, Christer Olsen. Det är han som myntade uttrycket.
LIVET ÄR FÖR KORT FÖR ATT UMGÅS MED IDIOTER
Utan honom hade jag inte jobbat med kor
Jag hade inte suttit med en Em medalj i Showmanship
Jag hade inte suttit med titeln Årets djurskötare 2007
Listan kan bli lång men är få personer jag ser upp så mycket till som honom.


Va ganska lugnt på jobbet sen mockade lite och avhornade kalvarna, en vanlig dag på jobbet lixom. Sen hade Pelle lagat mat lagom tills jag kom hem Me love, så efter att intagit dagens sista måltid och toppat det med en kopp kaffe ska jag bläddra igenom några tidningar.
Heminredning vad annars är det bästa sättet att få julkänsla och inspiration på..
Men titta vad jag hittade i skafferiet, en halv påsa ostkrokar.
Så återigen nu njuter jag av vad livet har att erbjuda och nedräkningen till Julafton har börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar