måndag 28 december 2009

Roadtrip




Idag kl 8:00 stod Daniel och Mia utanför stugan och stampade fötter.


Dagen D då vi skulle på utflykt en liten roadtrip till Bromölla tur och retur, ja Chrille va ju åxå med men han fick inte sitta mellan mig och Mia. Icke jag satt i mitten så det inte blir något oanständigt uppförande i bilen. I baggagen satt två lurviga hundar och bråkade om vem som skulle sitte vart men upptäckte ganska snart att det var inte gott om utrymme att strida. Men första stoppet blev i Olofström där Daniel och Chrille hittade Mc- handskar, själv gick jag mest och suktade efter alla snygga cross kläder som kommit in. Men dröjer några månader innan jag sitter på besten igen...


Andra och sista stoppet blev i Bromölla där Daniel hittade en Jättefin hjälm (bilder på ingång). Men medans herrarna roade sig i mc butiken hittade Mia och jag en liten tattar affär med massa bra att ha saker.


Mitt inköp för dagen fick bli tre smörknivar och ett borstset....


Framåt dagen så började magarna att sukta efter kolhydrater och lite snabb energi så det blev matstopp på Frasses, helt Ok och som pricken över i:et stannade vi till på en mack så bjöd Chrille på Kaffe.


Livets dryck




Men just förtillfället så sitter Pelle och jag och inspekterar vår NYA platt teve, Yes ni hörde rätt. Kände pressen nu innan nyår då allt folk ska komma på besök och vi endast har haft en liten 20 tummare att titta på. Efter en hel del dividerande så kom vi tillslut fram till en 32 tum Panasonic och hur bra blev det inte, så sjukt nöjd har hellre en teve jag lägger lite extra pengar på och är helnöjd, än en jag lägger lite pengar på och är halvnöjd.


Men vad vet jag om livet???




Så nu ska resten av kvällen spenderas framför nya dumburken dom sista timmarna som återstår, känns inte att jag varit ledig idag. Kunde nog varit ledig en vecka utan att ha dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar