måndag 7 december 2009

dagen till ända

Dagen är snart slut och det enda som måste göras innan sängen kallar är en välbehövlig dusch!!
Känner en stark odör utav kossa ;)

Adina följde ju med mig till stallet idag och där blev det åka av.
Skulle fota hästen för nu ska den ut på annons, nån som vill köpa?
Men när jag hade hoppat upp och ridit iväg så började det att regna. Det smattarade rätt ordentligt under plåttaket så min häst som innan varit Världens Snällaste bytte skepnad. Helt plötsligt kände jag hur pållen tog sats, sen ett litet språng och efter det PANG. Hästjäveln flög upp och sköt mig ur sadeln och en bit upp i luften var min enda tanke, landa inte på fötterna då ryker knäet. Så det enda min iderika hjärna kunde komma på var att sätta sig på rumpan...
Jag landade med en duns, tur att jag har en mjuk rumpa.
Så just för stunden är jag glad över att ha en öm rumpa när jag kunde haft ett heltaskigt knä =)

Men jag var snabbt uppe på benen igen svor lite och sedan var det bara att hoppa upp och iväg. Ja resten av turen höll jag mig i sadeln, vad annars.

Om ca en vecka ska vi stalla in djuren, ränkar dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar