torsdag 3 december 2009

Godnatt

Klockan är nu halv elva och jag anser nog att jag är färdig för idag med alla bestyr.
Tog mig ju ett bad förut (ännu inte fått ordning på duschen), som vanligt när jag sitter plaskar så läser jag gärna en god bok eller en inspirerande tidning. Denna gång föll det på en tidning Sköna Hem som pryder mina Billy bokhyllor. Det var nästan som en aha upplevelse när jag sitter och drömmer mig bort i dom härliga reportagen om design, loppis och mode me LOve. Plötsligt upptäcker jag att den enda vägen till ett fint hem är att ta tag i saker och ting, ingen gör det ju åt en hur mycke jag är vill. Så sagt och gjort jag klev upp ur badet drog på mig min morgonrock, i med en cd skiva ole,dole,doff det blev en goding från Pink.
Sedan har jag diskat, strykt tvätt, plockat undan mm och inser helt plötsligt att klockan är halv elva, bör nog varva ner nu innan jag ska sova.
Men måste erkänna att jag känner mig redan lite mer ordningsam och ja vem vet imorgon kanske jag kokar knäck, putsar fönster och skrubbar mattor. NU vet jag lika väl som ni att det är ett önsketänkande, men tänk om....

Nähäh nu får jag nog krypa ner och invänta John Blund tids nog kommer han nog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar