onsdag 30 december 2009

fastfrusen

Har idag upptäckt hur det är att jobba när det är -8 grader...
Kanske hade varit lite mer värme i laggån om någon hade satt upp vinddukarna men nej nej, nu har fok ledigt under julen, nyår and then.
Blir lite drygt när man mjölkar och fingrarna börjar domna bort för att sist men inte minst avsluta dagen med att spola gropen med kallvatten. Men klarar jag denna vinter utan en förkylning då klara jag allt!!! Mitt imunförsvar kommer vara så härdat att inte ens svininfluensan kommer att bita. Ha ha tänk på det du glade när du sitter inne i värmen och gnäller över att det är lite kallt ute.
En annan tanke som slog mig under dagen då jag gick och stampade fötter för att få igång blodcirkulationen. Fan för den dagen då det är - 15 och jag måste seminera kor!!!
Min belöning blir väl då att det är 38 grader varmt i kossans rektum, man får vara glad för det lilla.
Jag vet att många av er anser att jag är mer eller mindre Iq befriad och hoppas att det får er att känna er själv lite smartare.

Imorgon är det alltså nyår oj vad jag längtar...
Tror nog att 2010 kommer att bli mitt år känns bara så i liktorna.
Har än så länge inte kommit på nått nyårslöfte men det tåls att tänka på...
Tips och idér mottages gärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar