måndag 21 december 2009

nedräkning till Tomten

Vaknade med ett ryck från min djupa sömn när jag hörde ett välbekant.

ring,ring

8:30 då ringer Pelle och undrar vad jag gör

- sover som en stock, men jag behövde endå komma upp

Lite kyligt i stugan då mätaren har legat på - 15 inatt, inte vad detta gammla torp är van vid.

Hmm kände plötsligt att någon nätt liten lurvig sak på 50 kg krröp upp i soffan och gosade in sig under täcket. Men det är ju snart jul även matte drar lite på reglerna ibland han börjar ju bli lite med åren snart fem bast...



Pelle och jag har inhandlat allt sorts julpynt som går till en gran, så nu är det bara granen som fattas. Kan även under en hel del diskussion och övervägande tänkas att det blir en köpegran. Vad gör man när inte tiden räcker till?
Men för säkerhets skull så tar Dusty och jag en runda nu för att se så att vi inte missar nån...
Är bara några dagar kvar till julen JIppie fatta att man fortfarande längtar så mycke. JUL JUl ja men har ju lovat Pelle att städa och göra julefint så får ta mig i kragen och göra lite nytta.
See ye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar