söndag 6 december 2009

2:a advent

Ja gårdagen va jätte trevlig med julhyttsill på målerås glasbruk...
Det måste vara dispans för att få servera mat inne på ett glasbruk eller? glasdamm, smuts, gasoltuber brukar ju inte gå igenom miljöinspektionen eller?
Men det var helt ok men satt mest och gäspade och väntade på kaffet. Blir lätt så när man jobbat och ridit så faller man in i tröttheten efter lite mat i magen.
Fick räcka med en starköl annars hade jag ju däckat.

Men ja dagens schema va upp vid 9 = sovmorgon
Traskade (körde) bort till Adina red en häst gick kanon, tummen upp
sedan åkte jag till nästa stall red en häst till, även denna gång gick det vägen..
Hann hem en halvtimme och slängde i mig lite micrad ärtsoppa (mums) jättelätt och jättegott. Fick sedan skynda mig till jobbet.
Väl där hade jag fullt upp va två som hade kalvat men kunde inte lista vilken kalv som tillhörde rätt ko?? Något förvirrad varför har vi bara svarta kor...
Men det löste sig tillslut (hoppas jag)

Så nu sitter jag här och har precis ätit mat, min kära sambo hade gjort hamburge tallrik!
Tusen tack musen sprack ;)
Funderar på om jag ska gå upp till sängen och ta med mig en bra bok eller stanna kvar i soffan och vila ögonen lite till Filip och Fredrik. Vet ju garanterat att jag kommer att somna till båda ovanstående alternativ.
Jaha då ser jag fram emot ytterligare en hård arbetsvecka och med lite tur så kanske jag är ledig i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar