fredag 25 december 2009

Det är mycke nu

Tänka sig att dagarna gått så fort att jag inte hunnit öppna min laptop en enda gång på 4 dagar...
Ja nu undrar ni säkert men vad gör du My sunesson.
Jo det ska jag tala om sen i tisdags så har vi lagt ner hela vår själ i det nya stallet. Vi har flyttat alla djuren och har under dom senaste dagarna skrivit en lista av vad byggarbetarna ska göra om i det nya stallet. Men är förtillfället helt slut men skjuter det åt sidan ett tag till är ju bara jul en gång om året.
Julafton ja den kom iår igen och familjen Sunessons traditioner består utav att kvällen innan griljera skinkan och klä tallen. Ja ni hörde rätt i vårat hus står där en tall och pryder med sina kulörta kulor mor är nämligen allergisk så kan det vara. Men mot kvällens slut avsmakar vi skinkan och slår in alla klappar, Drog lott om vart vi skulle bädda ner oss och jag fick dela säng med Maja jaja kunde varit värre, kunde ju fått dela bia bädd med Nero (hunden).
Julaftons morgon beger vi oss till stallet där jag hade min sköthäst och där jag mer eller mindre bodde under tonåren. En liten tradition som till en början bestod av tre, fyra familjer har nu utvecklats så pass att under denna jul var vi ca 60 pers. Helt sjukt men väl där dricker vi glögg, äter gröt, sjunger julsånger och sen kommer ju tomten såklart. Denna tradition är min personliga favorit och i år toppade vi allt med lite snö.
WUNDERBAR
Men hinner alltid att träffa min syster en stund under Jul så va hemma hos Lois och hennes familj och fikade lite. Fick min bästa julklapp av henne Tack du är en av dom få personer som vet vem jag är, vart jag kommer ifrån Älskar dig av hela mitt hjärta =)
Ja sen fortsatte julen i det gamla valiga spåret
Sov en stund till Kalle Anka sedan var det mat följt av julklapps utdelning och sist men inte minst Karl Bertil Jonssons Jul ett måste på min lista.
Sedan packar man in allt trycker in sig själv i bilen och hämtar upp sambon på revsudden, där det blir fler julklappar och lite fika.

Ja så ser min jul ut förtillfället men tarditioner är till för att brytas det är jag med på, men kommer aldrig att svika familjen Fager julaftons morgon.
Där går min gräns.

Men tog mig en varm dusch när jag kom hem bäddat ner mig i soffan, ska vila ögonen lite i väntan på ett samtal från Pelle. Han är ju ute och gör stan åå vad gör jag?
Jobbar, jobbar,jobbar
Så jag ber om ursäkt alla kamrater att jag inte har visat nån social kompetens den senaste månaden men jag kommer igen..
Framöver, nån gång, snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar