måndag 21 december 2009

Imorgon är en annan dag...

Har krypit upp i soffan, precis avslutat middagen bestående av klyftpotatis och karrekotlett. Mums va min man i egen hög person som lagade till denna delikata måltid, blir alltid lika glad när det är nån annan än jag som lagar maten. Spelar inte så stor roll vad det är för mat bara det går att äta.. Men ok blodpudding går bort försökte tappert få i mig några tuggor för ett tag sedan, men det kändes mest som att den fasta något mörkaktiga massan växte i munnen ju fler tuggor jag tog. Men man måste smaka på maten innan man säger något yes yes....

Dagen gick som vanligt fort för fort men lika fan kan jag inte sluta att varje dag längta till kvällarna då jag får umgås lite med familjen. Kan ju bero på att det inte är så många timmar under dygnet vi ses, denna månad har jag än så länge haft 3 lediga dagar. Men om ca 3-4 månader har det nog lugnat sig lite förhoppningsvis.

Kylan gör sig ständigt påmind och va tvungen att använda dubbla vantar idag för att jag inte skulle förfrysa. Fått sprickor på fingertopparna och enda sättet att få bort dom är smörja, smörja smörja ja händerna alltså. Vet ibland kära läsare att eran fantasi har en förmåga att skena iväg lite när det gäller mina inlägg. Men inte mig emot bara jag kan göra en människa glad så har jag lyckats med mitt uppdrag.
Godnatt då nu ska jag ta mig en kopp te och krypa ner under filten i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar