torsdag 31 december 2009

Lipsill

Ja vad fan gnäller jag om -8 grader hahaha idag var det 14 minus när jag kom till jobbet, vattnet hade frusit i alla slangar. På organen hängde det små istappar så stackars dom korna som mjölkades först. Men förstår ju att chefen vill ha ett kallt stall då måste ju personalen jobba järnet för att hålla sig varm.
Men tur för mig att jag hade morgonen så jag kunde åka hem när jag va klar, nu återstår det ju för näste man att värma hela systemet och få igång alla maskiner. Ja dom funkar inte heller när det är mer än 10 minus, igår t.e.x frös strömbrytaren fast i mixervagnen.
Ja ja petitesser brukar ju inte vara så kallt en längre tid, vi får väl se!!

Ska hoppa in i duschen nu sedan väntar det sista rycket innan alla kommer. Tills dess ska jag fixa lite mat, förbereda champangen och duka upp bordet.
LOveli
Men tror att jag hinner ta mig en liten siesta innan jag sätter igång, ska bara dricka ur min kopp kaffe. Pussa min man och så kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar