måndag 18 januari 2010

vad ska du bli när du blir STOR?

Ebba Gröns låt har susat inne i mitt huvud en dag som denna...
" Vad ska du bli när du blir stor? Ska du bli som far eller mor"

Ja det är så den börjar men kan inte släppa ämnet
Vad fan ska man bli egentligen?
Min mor sa att enligt statistiken så anses man inte vuxen förens man är runt 26.
Pågrund av att man i sina ungdoms unga år både ska hinna med att plugga 5-6 år och sedan måste man ju resa jorden runt för att se världen åxå. Jaha men om man vill skaffa jobb, hus och familj innan man är 26 anses man ändån inte som vuxen då??
Tydligen inte
Men det jag vill komma fram till är att man har rätt att göra vad man vill så länge man trivs med sig själv och med livet. Sen om det innebär studier med studielån, småbarn, volvo, resa, JObba, Hora JA ni hörde rätt. För vem fan är jag att dömma andras val!!!

Så jag hoppas från botten av mitt hjärta att ni små individer därute i världen slutar att lyssna på nära och kära som anser att dom minsann vet vad man ska och inte ska göra med sitt liv. Låta sig påverkas av andras åsikter.
Näe vad ska du bli när du blir stor???

Själv så har jag fast jobb, hyr ett hus, har stadigt sällskap och hund sen 5 år. Men ändå så anses inte jag vuxen. Så frågar många vad man vill bli, bonde kanske inte är nått man vill syssla med hela livet? Tänk om det är precis det jag vill ägna mig åt, svensken och dess fördommar är jag så förbannad på att jag funderar på att operera mig till man, flytta till Norrland och bryta på finska och ta jobb på bordell...
Hahaha vad sa du nu då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar