onsdag 20 januari 2010

lättretlig

Vaknade vid kvart över fyra idag och önskade inget annat än att få somna om, ställde fram klockan en kvart sen masade jag mig upp. Brukar vanligtvis inte ha några som helst problem att ta mig upp men ibland är det svårt. Men trots att det gick bra och jobba kände jag en mild trötthet och en svag irritations nerv kittla mig i min hjärna.
Jag var så att säga jävligt lättretlig
Men när jag var färdig med mjölkningen och diskat klart gick jag in för att för att ta mig en snabb macka, sen blev jag stoppad av chefen i farstun.
- Ta det lite lungt det är ingen brådska, så blev sittande en stund och bara tog det lungt. Hm ja hade ju druckit kaffe så humöret började att komma tillbaka. Sen började jag att mixa foder och efter en stund kom Anders (Chefen) och Joel med massa grejer från gamla laggån. Så plockade in och städade i ordning så att allt kom på plats.
Därefter tog vi upp en ko i verkstolen och fixade hennes små klövar. Kossan var halt så då löser man det så lätt genom att limma på en träkloss på den friska klöven så att hon endast avlastar den. Fötterna måste funka på korna annars orkar dom varken gå upp och äta eller dricka och detta resulterar att det inte blir nån mjölk i tanken.
Så summa sumarum Håll koll på fötterna, ni vet ju själva hur det skulle vara att gå med massa skoskav och självsprickor på fossingarna. Inte skönt
Men dagen är inte slut där, blev en del att göra idag så mina arbetsgivare bjöd på mat och kladdkaka. Sånt uppskattas verkligen när man får jobba över lite. TUsen TAck

Avslutade saden dagen med att seminera 3 kor, efter.
Så nu sitter jag framför teven, ska vila mig en stund innan jag åker vidare till stallet. Va tänkt att jag skulle hinna med båda hästarna idag men det får räcka med en, snart faller mörkret.

Oj vad jag va duktig på att skriva idag...
Så det får nog räcka för idag så att ni inte tröttnar på mitt eviga tjat om jobb, jobb och jobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar