onsdag 27 januari 2010

Efterlysning

Söker för dagen en plogbil som kan sluta sin rutt och ta en sväng via glömminge och ploga vårat foderbord.
Yes ni hörde rätt det är ju så att i våran nybyggda laggård "ska" det sitta en vindduk som tar upp vind, regn och snö. Men ja ni hörde ett men eftersom denna duk inte har kommit upp än så är halva laggån helt öppen så det snöar in på korna och över foderbordet. Så nu hoppas jag innerligt att det slutar att snöa så att jag slipper skotta fram korna imorgon. Men dom såg så nöjda ut när puderlätta snöflingor föll längs deras välpälsade kroppar.
SNÖ
vad kan det vara för nått??
Jag har morgonen imorgon så som tur är så har jag en stor bil med 4 hjulsdrift annars hade det inte funkat. Så med lite fart lyckas jag alltid ta mig över vallarna, fast om jag inte kommer till jobbet imorgon får jag ringa Anders.

Har kanske glömt att förklara vad en kall lösdrift egentligen innebär, om jag säger så här att lika kallt som det är ute är det inne bland kossorna och ja oss som jobbar där.
Ja tror alltid att ni förstår mina utlägg om kor och traktorer men dont you worry det kommer med tiden ;)

Tog upp ännu en ko i verkstolen idag fixade klövarna på henne så hoppas att hon håller ett tag till. Sedan behandlade vi några kor som varit sjuka och inte riktigt blivit bra bland annat en kviga som förtillfället tycker livet är pest. Men kan inte hitta något fel på henne hon är fullt frisk men är bara så ledsen vill varken äta eller busa så hon går under namnet bergsgeten. Så nu står hon i ett hörn och fryser och vi daltar med henne provar ny mat ja allt. Får se om vi lyckas annars blir det södra vägen eller ja som vi annars brukar säga " ett skott i pannan" helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar