lördag 23 januari 2010

Hundvakt!

Ja Pelle och jag är hundvakt i helgen åt Zacko Lindas lilla vovve, som för tillfället ligger vid mina fötter och sover. Helt utmattad över dagen som varit och än är den inte slut =)
Har gått jätte bra Dusty sköter sig exemplariskt och beter som en dålig far för honom bättre kan det inte bli. Men tog en liten stund i natt innan valpen ville somna, han la sig i Dustys korg men va hela tiden tvungen at upp och vandra och kolla så att Dusty låg kvar. Men efter några turer somnade han så sött i Dustys bädd och ja Dusty själv la sig snällt på golver brevid och somnade på fem röda.
Sen i morse åkte Pelle iväg för att jaga då han samtidigt släppte ut vandalerna. Så lagom till jag gick upp hade dom busat av sig och kom gärna in i värmen och åt lite frukost. Än en gång har jag insett hur underbart det är att bo på landet, vilken frihet att bara öppna dörren och ut med hundarna!!!
Men Zacko har under dagen varit med till stallet och luktat på hästar, bajs och annat smått och gott. Sen satt han och Dusty i bilen under tiden jag red lektion i 10 minus, kallt yes box.
Så nu när jag börjat vänja mig vid tanken att ha 2 hundar så kommer det nog inte dröja länge från det att Zacko åkte hem tills det sitter en ny i hallen.
Har man en kan man lika gärna ha en till eller hur =)

Nu har vi alla en vilopaus innan vi ska iväg till my parents in the Hood...
Äta tacos och planera inför vinter resan v8 , längtar verkligen till semster ska bli gudomligt hehe men nu ska jag boka tåg biljetter till malmö nästa helg då jag och Dusty ska åka till LOis.
Saknar ju henne så, synd att vi bor så långt ifrån varandra det var tider då vi bodde 500 meter från varandra och sprang mellan husen både innan och efter skolan.
Men vet att den tiden inte kommer tillbaka hur mycke jag än längtar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar