tisdag 5 januari 2010

Trött på DEJ

Jag undrar i vilken tid vi lever i när det känns som att alla måste hela tiden hävda hur jävla duktiga och hurtiga dom är hela tiden. Ja jag är säkert själv likadan men jag är så sjukt trött på att varje gång man säger man slappat framför teven eller kanske läst en bok så nog fan ska man ha dåligt samvete.
- Ja men gud vad skönt, den som ändå hann det....
Ja har du hört den förut
Hela jävla tiden men jag erkänner när jag får en ledig stund över ställer jag mig inte och bakar bullar, putsar fönster eller tvättar mattor. No,no,no jag tar gärna ett långt bad, läser en bra bok äter massa godis och skiter i att laga mat. Men det verkar som om jag är en av få som tillåter mig själv att göra dessa moment. Men kanske att ni borde låta strykjärnet stå en dag och göra något syndigt.
Slappa
Men vad är det egentligen som driver oss till denna perfektionist?
Varför måste vi alltid tävla mot varandra vem som jobbar mest, städar mest, sover minst. Jag ska nog lägga undan det dåliga samvetet för ett tag och plocka fram det nån dag när jag känner att jag orkar.

Just nu...
Måste jag slänga i mig kaffet, rivstarta bilen och skynda mig iväg till jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar