onsdag 13 januari 2010

Flyt

What a Day
Jag har haft flyt hela dagen för en gångs skull.
Var färdig med mjölkningen och diskningen redan vid åtta imorse, sedan fodrade jag kossorna och tog en snabb frukost pause bestående av kaffe och macka. Sedan mixade jag foder helt själv, Chefen satt nog i kökstfönstret och följde minsta rörelsen.
Inte köra sönder nya laggån!!!
Ajabaja
Men redde ut allt och hann även strö hos kalvarna, fodra ungdjuren och seminera en ko.
Räcker med att man ska få en sådan här dag så vill man bara jobba mer,mer kan ju alltid bli bättre. Går det lika bra framöver så kan bossen snart ta pappaledigt och åka på semester så kan jag sköta det själv.
Känner mig alltid lite extra lycklig då jag fått köra lite maskin, kalla mig gärna lastmaskins kåt det tål jag.

Mest förvånad under dagen är nog gubbarna på bygget, dom trodde inte sina ögon när det visade sig vara en kärring som körde.
Så det hjälper ju inte att ropa
- Joel
När det är jag som sitter i lastmaskinen, man ser det man vill se!! Hahaha
Ja så kan det vara


Va inne och tränade på sjukhuset idag, hade lyckats fötränga detta under de senaste veckorna. Men nu är ledigheten över och då får man ta tag i sitt liv. Men har lagt om planeringen lite så får se om det blir lite mer effektiv träning.
Längtar till den dagen man nått toppen och träningen är över, over, Finito

Mycke ma längtar till här i världen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar