måndag 25 januari 2010

Måndag

Redan måndag och ja snart är även den slut...
Kom hem från jobbet för en liten stund, frusen in till märgen är så ruggigt väder ute. Detta är den väderleken jag hatar mest runt nollan eller nån minus och fuktigt.
I Hate it
Bättre med 5-6 minus och torrt i luften + lite sol på det åxå =)
Hade avelsrådgivaren på besök idag, Lotta bedömde dom nya kvigorna som har kalvat sen levererade hon även doser så att jag har lite att seminera med.
Hade bara sån jävla huvudvärk när jag steg upp i morse och ja denna sömnen, undrar ibland vart den tagit vägen. Men som om inte det vore nog när jag var färdigmjölkad och kalvarna skulle få sitt var det en kalv som hade gått på upptäcksfärd. Paniken började att stiga efter en stund då jag inte kunde hitta kalven min enda tanke var att han åkt med utgödslingen. Så halvsprang genom laggån och ja man måste ju berömma dom för sin uppletar förmåga. Den lilla krabaten tyckte att frukosten kom försent så han hade sprungit till mamma för att äta lite.
Så när jag väl fann han brevid mamma mu var han så mätt och följde snällt med mig tillbaka.
Ja efter den morgonen var ju inte huvudvärken bättre men efter kaffet så lättade humöret i alla fall.

Men det verkar som att värmen börjar komma tillbaka efter en kopp te och mina fårtofflor. Lagom till blodet börjat att strömma längs mina frusna leder så ska jag snart packa på mig kläderna och ut . Har ju två hästar att ta hand om trotts att jag har försökt att fötränga det.
Icke sa Nicke

See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar