söndag 31 januari 2010

Borta bra men hemma Bäst

Ja nu var jag då hemkommen efter en lugn resa på tåget fast utan kaffe...
Jag undrar i vilken värld man avstår att inte servera kaffe under en tre timmar lång tågfärd, men det har jag ju fått erfara nu.
I Sj:s värld

Men på den kalla perrongen stod min man med Dusty till följes och inväntade min ankomst. Så lite små frusen och hungrig åkte vi direkt till Kina resturangen där jag beställde in förätt.
Vitlöks marinerade räkor och till varmrätt.
Kyckling med blandade grönsaker
Jätte gott och självklart avslutade vi måltiden med en efterlängtad kopp kaffe.
Så väl hemma så tappade vi upp en bad knölade ner våra något kalla kroppar med varsin god konjak/ whisky. Lite tända ljus och musik i bakgrunden så var min söndag full bordad, så nu sitter vi i soffan insvepta i morgonrockar och blippar lite på dosan.
Tv dosan alltså ,)

Det är söndag kväll många sitter med sin måndags ångest och ränkar timmarna tills klockan ringer, själv försöker jag njuta av de få timmarna som är kvar och bara låter måndagen komma.
Thats Life

Ska krypa upp i soffan med ett av mina fynd under second hand rundan i helgen
IDUN av Johanne Hilldebrandt
Sedan kanske jag avslutar kvällen med en kopp te
so long farwell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar