onsdag 6 januari 2010

Lugnet själv...

En sån dag
En sån dag då man vaknar känner sig utvilad, har massa timmar framför sig som ska spenderas ensam i hemmet. Pelle va ledig han gick upp med tuppen för att åka iväg och isfiska, till följe va även Dusty. Hade även fixat hjälp med mockningen TACK Marie!
Hade fram till tre på mig att göra ingenting...
Sedan kallade jobbet

Helt plötsligt stod jag där lite smått rastlös och med inga måsten, vad gör jag då?
Jo jag både diskar, dammsuger, slänger in lite tvätt och plockar undan bara för att jag vill inte för att jag känner ångesten över vad som MÅSTE göras. Då känns det helt okej att pula härhemma, sedan kom pojkarna hem lagom till kaffet så det blev lite gutt fika innan jobbet. Hann även att läsa ut min bok så nu under kvällen kommer jag kunna öppna en ny. För på teven är det bara skit ändå så jag kan lika gärna gnugga upp hjärncellerna lite ;)
Kan ju åxå påpeka att min klädstil under dagen har bestått utav pyjamas, morgonrock och fårtofflor...


Tro det eller ej men på jobbet kändes det som det inte fanns nån hejd på orken. Trots att jag var försenad så höll jag lugnet och allt gick enligt planen. Nu har jag kommit hem ätit mat och duschat så nu kallar sängen och med lite tur somnar jag någorlunda tid.

Jo kan ju bara lägga till en kommentar från gårdagens inlägg, det var ingen specifik person jag menade med mitt bittra inlägg. NO, no jag menar samhället i övrigt är helt insnöade på att man måste uppnå pefektionism oavsett pris.
Men visst smaken är som baken= Delad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar