fredag 15 januari 2010

Social kompetens

Jaha då var snart den lediga dagen över...
Jobba imorgon men det funkar så länge det inte är -15 grader så är jag nöjd. Måste hinna med lite annat mellan passen, bara måste.
Dagen gick ut på att träna lite på sjukhuset, jävligt slappt med tanke på att Mathilda var där, har inte träffat henne sen innan jul. Så det blev mycke vattenpauser och stretching för att kunna checka av all förlorad gymtid. Va ju härliga tider då man tränade tre dar i veckan två timmar varje pass och kunde peppa varandra. Nu sitter man för det mest själv på den jävla spinning cyklen och väntar på att tiden ska gå fort.

Men nåväl efter träningen åkte jag till Linda 1 och fikade, tappade räkningen på koppar kaffe vid nr 4. Med ett högt koffein intag och något lättare träningsverk i käken begav jag mig sedan till Linda 2. Va en sån där social dag som jag vet inte kommer att upprepas på ett bra tag, men är viktigt att man träffas i verkligheten och inte bara genom telefonen. Alltid roligt så länge det vara men lite ångest över att jag vet att det kommer att dröja tills nästa gång man träffas.

Bara att inse att tiden går fortare för varje dag som går, för varje år, för varje vår
Även om man tillbringar dagen med att endast stirra upp i taket och inte göra nånting nog fan slutar det med att solens strålar ändå lyckas söka sig neråt och mörkrets timmar kryper fram. Så där sitter man återigen förvånad över hur fort dagen har gått, så har sen länge slutat att längta efter saker. Dom kommer så småningom krypandes och försvinner lika snabbt som dom uppstått, drömmarna, längtan vad kommer härnäst???

Framtiden, livet som inom en tid kommer att vara Historia, kunskap, erfarenhet
Vem vet inte du?
Vem vet inte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar