onsdag 13 januari 2010

Kvällen

Ja så fortsatte kvällen i samma tempo.

Lagade en god middag, jättesimpel och jättegod.
Har du ide torka?
Receptet:
Terikay sallad 4 pers

500 gram strimlad färsk skinka eller lövbiff.
1 msk neutral olja till stekning
300 g Haricots verts
1 1/2 -2 dl terikay sås
1-2 msk soja
2 dl strimlad salladslök
1 burk färska böngroddar
1 Isbergs sallad

Tillbehör:
Totrillas bröd och lime

Stek köttet i olja så att det får färg, tillsätt terikay såsen , bönor och sojan. Vänd ner salladslök och böngroddar. Strimla salladen och lägg på ett fat, häll över det varma och servera med Lime.

Jättegott och jättelätt ;)

SEdan när jag ändå va på språng städade jag ur det mesta av julsakerna, nu ska hela rasket rivas!! Nu ska hela skiten bort..
Ska ta och välja ut en ny bok ur bokhyllan som går under titeln, ej lästa. Färdig med den Dan Browns bok så mitt bokslukande fortsätter. Kunde inte hålla fingarna i styr i affären idag så jag inhandlade ytterligare en bok till min samling Infiltratören.

Fick ett samtal av Lois

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar