fredag 1 januari 2010

1 Jan 2010


Sitter just nu och njuter av ett glas god päronkonjaks likör..
Jajemen lade fram lite frukt och ost nu efter några timmars arbete, så då ansåg jag att ett glas Xante hör ju till så här en fredagskväll. 1/1 2010 Ja kan inte bli bättre start på året än den vi hade igår.
Gårdagens fest började med gästernas ankomst och till det en fördrink, sedan dukade vi fram en Italiensk buffe som alla hade bidragit med genom knytkalas.
Allt va så sjukt gott så jag fick knäppa upp klänningen framåt kvällen då det tog emot. Min figursydda festblåsa är inte riktigt tänkt att man ska äta i, man ska nog mest gå runt och mingla i den.
Sen var det efterrätt fruktsallad med vitchoklad grädde, kaffe och en avec till det.
Timmarna rusade iväg ju fler öl som passerade och i väntan på tolvslaget laddade vi upp med lite snacks och så plockade vi fram tävlingsinstinkten i oss alla. Spelade ett spel som hette Med andra ord...
Helt klart ett måste att göra innan man dör
Försök att förklara Bermudatriangeln med lite sprit i kroppen det kan bli hur som helst.
En sommaralg kan kan lätt bli en sommaralv eller kanske till och med en sommarkalv, ja orden blir helt plötsligt likt en gott och blandat påse man vet aldrig hur nästa karamell ska smaka ;)

Sen hann klockan slå tolv och det var lite skumpa och annat sen forsatte spelkvällen men den delen missade jag som satt och slumrade i soffan. Men som husets värdinna höll jag mig ändå uppe till klockan slagit 02:30 då resten av sällskapet ville sussa kudde.

Så Tusen TACK alla som var med och sparkade igång det nya året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar