onsdag 3 februari 2010

lill lördag

Onsdag kväll och snart läggdags
Pelle och jag gjorde en fuling idag och beställde hem pizza och gyrostallrik. Hade det som första alternativ och andra var att bege sig till affären och först handla mat, sedan tillaga den. Kan ju ändån inte påstå att det är jätteofta vi äter skräpmat eller ja jämfört med andra som aldrig vågar låta sig smakas av den flottiga degen. Men fick tillslut min kopp kaffe som jag gått och längtat efter hela dagen, fanns inget kaffe på jobbet. Sen när jag väl kom hem så slängde jag i mig lite mackor och gjorde ett klädbyte från mjukisbyxor till underställ och ridkläder. Men blir som alltid när man sätter sig i soffan och bara ska äta lite, man drar filten upp till öronen och ställer klockan på rigning ifall man somnar.....

Klockans signaler väckte mig som vanligt ur en alltför kort vilostund.
Men tur var väl det man kan inte sova bort en hel eftermiddag sen hade vi en väldigt trevlig ridtur. Adina, jag och Annie red ut över fälten som var fyllda med snö, igenom skogen där trädtopparna hängde ner med den vitklädda massan som aldrig verkar ta slut.
En sån perfekt uteritt där det enda som hörs är våra egna röster och hästarnas frustande.
Man ska minnas sånna här stunder, ta tillvara på dom för dom kommer inte så ofta.
Det enda som störde harmonin var som alltid denna årstid, KYLAN

Ja just det glömde jag att säga att det kommit ca 20 cm snö under natten. Så när jag skulle åka till jobbet denna morgon var vägen inte plogad, tacka vet jag min honda med 4 hjulsdrift. Är så evigt tacksam för min bil ska köra den tills jag måste bära in den på skroten, så mycke tycker jag om den!!!
Men ibland hjälper det inte trotts att man har stor bil med 4 hjulsdrift, fick ju hämta lastmaskinen imorse och dra loss chefen som satt fast, trotts att hennes bil är större än min. JA fattar inte hur ni andra gör som kör en liten golf??? Kanske ni inte bor på landet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar