fredag 5 februari 2010

Ledig

Fredag kväll och min lediga dag rann iväg lika snabbt som den kom....
Haft en kanon dag med Pelle på våran lilla roadtrip, gick ju inte upp förens nio sedan åkte vi direkt till nybro där vi köpte frukost. En salami brie macka med apelsin juice till mig och en ost och skinkmacka med päronmer till Pelle.
Åt frukosten på väg till Kosta och lyssnade på p3 morgonpasset!!!
Väl framme började vi med glasbodarna fanns en hel del fint men just nu är faller inte modet riktigt min smak. Blev ändån en ljuslykta i form av en dödskalle som lyst upp min grymt fina byrå, som jag snott hederligt från min kära mor och far. Blev ett stopp mellan all shoppingen och tog en lättare kaffepaus. Efter det hade jag peppat Pelle tillräckligt så han orkade ett tag till, mot outleten hittade massa fina kläder. Men mitt pengakonto sa blankt nej, får bli en annan gång då jag får en lugn månad med lite räkkningar. Tvivlar ju starkt på att den kommer men men hade jag haft pengar hade dom nog ändån tagit slut.
Hann ju även med att svänga in på second hand butiken i nybro där var det så tom jag kunde öppna plånboken.
Fyndade 4 böcker för 20 kronor så nu har jag återigen kunnat fylla upp min Billy bokhylla. Har en liten dröm om att fylla den så att jag kan köpa en del till...
Sen kanske en del till och sen kanske....
Ja ni fattar tycker att böcker är en vacker inrednings detalj som aldrig tar slut, man kan helt enkelt inte få nog. Men nog om den jävla shoppingen
Väl hemma tog Pelle, jag och Dusty en uppfriskande promenad i det härliga vinterlandskapet. Solen lyste så skarpt att man nästan fick kisa för att inte få ont i ögonen sen kom Linda och Zacko och höll oss sällskap under middagen.

Dagens middag bestod utav tacopaj och efter det Kaffe och kaka/ choklad
Tycker om när man får oväntat besök men ja ring bara innan så jag hinner städa upp lite. Sen är ni alltid välkomna in till vårat näste.

Ja klockan är snart halv tio så jag får väl byta om till pyamasen snart och krypa ner i sängen. Min hund snodde en lussebulle från bänken idag, men den låg helt orörd på trasmattan när vi kom hem. MOhahaha den har legat på bänken några dagar så man kunde nästan slå ihjäl nån med den. Dustys ändå skräck var nog hur han skulle röja undan bevisen som nu inte gick att äta upp. Jaja imorgon vankas det arbete hoppas att det går någorlunda smärtfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar