söndag 16 maj 2010

Tanken slog mig...

En sak jag har tänkt på
Ja av alla saker som så ofta snurrar i mitt huvud så måste jag erkänna att denna tanke tar jag och dammar av emellanåt.
I vårt samhälle som till viss del är uppbyggd på prestations förmåga och arbets timmar ingår det i våran natur att få bekräftelse.
Förr i tiden fick man sin belöning via bra skörd eller annat material som man med stolthet lyckats att skapa, så, hugga and so on. I sitt inre nöjde man sig med att det var tack vare ens långa arbetsdagar och ihärdiga skapande som fullgjorde lyckan.

Sen kom Internet där vii nu i dagsläget kan få tag på all möjllig information som erbjuds. En exploaterad värld som aldrig tar slut utan bara utvecklas och vi med den.
Det är allt från bloggar, facebook till twitter, match.com ja listan är lång a never ending story så att säga.
Vad har då detta med prestation och arbets insats att göra??

Jo gott folk idag räcker det inte med vad vi presterar för vår egen vinning skull NEJ, nej
Tack vare internet så kan vi ju dela med oss av den informationen till ALLA, vare sig dom vill eller inte. Helt plöstligt har vi uttvecklat ett EGO större än nånsin och det går inte en dag utan att vi måste hävda oss. Få det bekräftat att just JAG är en jävel på att jobba och håller 110% i princip alla dygnets 24 timmar och får jag 4 timmars sömn så är jag så "lycklig" och utvilad.

Men en liten undran jag har...
Om man nu har så in i helvetes att göra så att man knappt hinner skita för man är så stressad och upptagen är det då inte konstigt att man ALLTID lyckas uppdatera detta på sin facebook eller blogg??
Så att vi alla ska veta om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar