onsdag 12 maj 2010

Tack för den.

Jo ekologiska kor var det ja...
Chefen envisades med att korna skulle vara ute även på natten varpå jag säger OK men inatt ska det bli riktigt skitväder.
- Ja men det är nog ingen fara bara ut med dom.
Så efter mjölkningen så traskade vi ut igen och när den sista kossan passerat ut i hagen, vad händer då??
JO då kommer första blixten följt av ett mullrande DUnder

Handlingskraftig som jag är ringer jag chefen och säger nu åskar det!!
- Ja men det ser ljusare ut längre bort så det är nog ingen fara men blir det förjävligt tar jag in dom.
Tack det var bara dessa få men betydande ord som behövdes sägas.
Jag mer eller mindre sprang in sopade foderbordet, körde ut foder, stängde och släckte överallt. Sen var det med ilfart jag bytte om och precis när jag sätter mig i bilen så öppnar sig himmlen.
Då körde jag iväg och såg hur mina små kor stod och hängde vid grinden.

Men jag säger det igen men chefen lovade att ta in dom om dert blev sämre väder. Annars kommer jag att få börja med att leta upp 100 kor imorgon, som i panik sprängt staketet och rusat iväg på jakt efter mat och värme.
Ja det är lika spännande varje gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar