torsdag 20 maj 2010

När inget går som det ska!

Sitter här i min ensamhet och njuter utav solen men störs utav min förtvivlan.
Ända sedan i lördags har vi försökt att få upp locket på tvättmaskinen, men det har inte tömt sig på vatten. Trots (mamma poängtera min rättelse) att jag har kört diverse program mm. Idag satt jag och tömde ut allt vatten för hand via filtret jag observerade att filtret ej var igensatt. Så nu är golvet ännu en gång torkat och min dygnsura tvätt hänger på linan. Vilket säkert kommer att ta en vecka innan det torkar.

Nu ska jag tömma upp lite vatten i badkaret och sen får jag göra som på den gamla goda tiden, tvätta för hand. För nu har jag nallat Pers kalsonger i två dagar och snart är dom åxå slut.
Får nog gå och flörta med min hyresvärd idag....

Gårdagen flöt på så snabbt så det fanns inte utrymme för några inlägg men desto mer hann jag med. När jag var färdig med jobbet åkte jag till Öland och klippte kor inför den kommande utställningen i helgen. TO bad att jag jobbar annars hade jag åkt dit för att granska alla skönheter och träffa massa härligt folk.
Christer var också där och hjälpte mig så det gick någorlunda enligt tidsschemat.

Väl hemma var klockan sex och jag hann ta mig en snabb dusch för att sedan åka till Adina på fika. Hade så trevligt och upptäcker inte förens sent att klockan nästan är tio, men så länge man har roligt spelar tiden ingen roll. Vill ni bli lite omhändertagna och gödda så passera bara Adina hon har så mycke gott hemma =)

Nu ska jag nog sätta mig i solen en stund och läsa ett kapitel ur "Hypotisören", eller visst fan måste tvätta först!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar