tisdag 11 maj 2010

Kolik barn

Ja allt började med då Joppe under gårdagen på jobbet, lyckades att hitta en hink med sur mjölk. Som den fyra månaders valp han är så finns det inget usch som existerar vad det gäller att äta eller icke äta. Så väl hemma efter arbetet så såg Joppe mer eller mindre ut som ett hängbuksvin. Magens omkrets hade säkert ökat med dubbel mängd och det var en tung börda att få upp för trappen.
Jag har varit med för så jag visste vad jag hade att vänta mig.
Mycke riktigt lagom i säng börjades det att gnällas och gny så ut bar det, sen höll vi på så en gång i halvtimmen tills klockan hade passerat ett.
Tacka vet jag livet på landet!!!
Vad gör man när tröttheten faller på?

Jo man öppnar ytterdörren stänger in hunden på undervåningen och sedan får dom sköta sig bäst dom vill. Jo men jag har hört talas om fenomenet inbrottstjuv men med mina två hundar säger jag bara.
Bring them in ;)
Men dom får fan ta sig ut själva

04:30 Ringde alarmet för sista gången UPP och hoppa, torka ur gruset i ögonen och Palla dig ner för trappen. Väl nere möts jag av två pigga hundar varav den enda verkar gått ner 2 kilo smörfett....
haha men matlusten var fortfarande lite tam såhär på morgonkvisten.

Men nu ligger vi i soffan och fiser ikapp ska snart bära upp den snarkande ligisten till hans korg. Ska bara ta en dusch först och borsta tänderna men det var de hele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar