fredag 28 maj 2010

I´m sorry

Nu börjar jag att se ljuset i tunneln.
Men gott folk jag ber om ursäkt att mina inlägg varit lite korta och dryga den sista tiden.
Håller förtillfället på med att styra upp inför Pelles 25 års fest, som går av stapeln i morgon.
Hoppas nu att vädergudarna är med oss!!!
Ska bli sjukt kul i alla fall =)

Blev en heldag på jobbet med en praktikant hängandes hack i häl...
Eller ja om jag ska vara ärlig så kan man nog säga att min praktikant är en man på 33 år som försöker sig på att arbetspröva.
Inga komentarer
Men om man alltid har en eller flera anledningar till att inte behöva anstränga sig fysiskt utan bara sitta i maskinen ja då har man inte så mycke i min värld att göra.
Skulle nog kunna göra minst en helsida varje dag om saker som denna mannen gör eller inte gör.

Men jag rekomenderar att om du träffar mig första gången på en ny arbetsplats.
Snälla tala då inte om för mig att det ska bli ordning på stället när du inte ens vet vad en sinko är...
Ja för er som inte vet vad en sinko är så kan jag bara lite kort förklara.
Ca 2 månader innan en ko ska kalva slutar man mjölka henne så hon får ny mjölk till den nya kalven. Å ja baktanken med detta är ju att hon får ny mjölk till er konsumenter och oss producenter.

Men lär sig alltid något nytt, vilken tur då att jag kan dela med mig av all den kunskap jag bär på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar