söndag 23 maj 2010

Arbets helg...

Äntligen så var denna helg över!!
Ja arbetshelg så förstår ni, ibland ångrar jag djupt att vi har ekologisk produktion som innebär att korna måste vara ute både dag och natt. NU är bete så sjukt långt så det tar mig ca en timme att få in alla korna.
Å idag hade jag inte ens hunden med mig.
Dusty brukar få assistera mig när han känner för det vill säga.
Ibland då jag öppnar bildörren och han inser att det vankas jobb då vänder han bara på rumpenstumpen och somnar om.

Men till eftermiddagen så lånade jag Pelles stegräknare som han fick i födelsedags present av min ömma moder. Ja nu reagerar ni säkert på att det kan tas som kränkande att ge bort en stegräknare. Men själv skylla, själv ha
Pelle råkade kläcka ur sig under min fars 50 års fest att han tyckte Mamma och han kunde utmana varandra i vem som kunde gå ner mest i vikt...Eller nåt sånt
Kan ju även tillägga att detta var efter några öl!!!

Nåja nu fanns det en stegräknare till godo så jag tog med den till kvällspasset.
9200 steg tog jag under mina fem timmar på jobbet...
Tänk hur många steg tar jag inte under en hel arbetsdag??
Det måste jag ta reda på.


Men nu är jag jävligt seg i kroppen och hungrig så jag ska svulla i mig två äggmackor med dillkavirar och apelsinjuice =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar