torsdag 26 november 2009

något stressad

Om ca tre timmar ska vi befinna oss på tåget på väg mot Stockholm, Sveriges huvudstad.
Men ja som vanligt har My sunesson varken packat, städat bilen eller kammat hunden innan avfärd. Så det blir en snabb genomgång av klädhögen, den tvättade va något mindre än den otvättade. Bilen får jag väl ta och rensa ur allt skit och slänga in det i förådet, som senare kommer att rensas ut i sommar. Hunden då...
Ja han får jag klappa lite extra så faller det nog av lite extra fjun. Men han ska ju till svärföräldrarna i helgen så då blir han nog både matad, kammad och klappad på samma gång.
Igår var den en fullspäckad dag så tiden räckte inte till..
började jobba vid fem och sedan under dagen va jag på Ikea och åt lunch med Lotta, för att sedan återgår till jobbet vid två. Vid sju va jag färdig med korna så sen begav jag mig till stallet, med en snabbvisit hemom och hämta hunden. Mockade och pulade, förresten har jag sagt att jag lyckats lasta på en häst till på mitt samvete. Jodå så nu har jag två hästar som väntar på att bli inridna, tillridna och tuktade.
Va inte hemma förens tio på kvällen och ja då fanns det inte mer ork i mig att börja packa.
Så då blir det som idag uppskjutet, stressat och lite irriterat.
Men ska bli sjukt skönt att få komma bort från vardagen lite, inga kossor, hästar eller Dusty.
Även att jag Älskar det så är det skönt att få lugna nerverna en stund.

Men innan jag avslutar för idag måste jag få berätta om en liten egenhet min kära hund har lagt på sig. I går natt vaknade jag kl två av att Dusty gick ner för trappen ( sover på övervåningen)
Sånt händer men mest är det om han ska dricka lite vatten eller kolla läget. Nåja tänkte jag och somnade om. När kl ringde kvart över fyra var det en trött My som gnuggade sig i ögonen och klev upp. På väg ner från trappen så hörde jag ett litet duns, och i köket så möter jag en lika yrvaken Dusty. Men han såg nog så utvilad ut och det förstår jag för när jag kikar in i vardagsrummet ser jag härliga "små" tassavtryck i soffan. Han tyckte väl BIA bädden för 1000 spänn va för obekäm och kände att våran vita soffa passade hans mått bättre.
Och döm av min förvåning när han gjorde samma sak i natt igen.
Ja kraven kanske höjs med ålderns höst eller är detta en ren protest om en ny säng, vad vet jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar