lördag 14 november 2009

Jävla BULLEN

Kommer ni ihåg den tiden då Bullen gick på teven, ni vet
-Det är inte tjejen i filmen som har skrivit brevet.
Jag som så många andra barn i min ålder följde detta program frenetiskt. Men nu kom det sig í ett avsnitt att tjejen i filmen va rädd att hon var med barn, å under filmens gång så var det enda intima man fick se, en kille och en tjej som kramades. Så ja i min 8 åriga fantasi så var det så barn blev till, vad visste jag. Men tiden gick och en dag när min storasyster hade en kompis hemma så råkade detta bli ett samtalsämne. Jag blev helt förfärad över hennes påstående, då hon sa att man var tvungen att KNULLA för att bli med barn. Men inte kan väl bullen fara med osanning tänkte jag?
Efter en stunds dividerande tog jag mig i kragen och gick ut till mamma som satt i soffan och kollade på teve. Jag tittade min ömma moder i ögonen och frågade helt allvarligt
-Mamma har du och pappa KNULLAT?
Hon slet snabbt blicken från dumburken och granskade mig noga, kanske att hon avvägde sitt svar innan hon tittade på mig och sa.
- Ja ( samtidigt bet hon i läppen för att hålla skrattet borta)
Frågan var besvarad så jag vände mig om och började styra stegen mot mitt rum.
-Ja dom hade knullat utbrister jag i falsett, fortfarande något fundersam över nyheten. Det tog nog ytterligare några år innan jag förstod innerbörden av köttsligt umgänge och att det faktiskt är en stor del av ens vardag. Men mest av allt var jag nog besviken och arg över att jag hade blivit förd bakom ljuset av självaste SVT.

Detta är en historia som följt mig under en längre tid, men som jag gärna delar med mig av. Ett skratt förlänger livet och som sagt har jag lyckats uppfylla din vardag med lite glädje har jag lyckats med mitt uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar