torsdag 5 november 2009

Hemma på våran gata i...

Hemma på våran gatan i Törsbo där bor det en man, som kallar sig Buddisten. I mina ögon så är en Buddist en person som vill leva i harmoni och balans med allt och alla. Ying och yang mm men jag har tydligen fått helt fel uppfattning.
Våran lilla buddist (namn okänt) han är byns självutnämde ordningsman.
Han har byggt ett litet hus mitt ute i skogen och han bor endast i ett rum, för det är det enda som är iordning. Resten av huset är obebott, oisolerat förutom det rummet där han bor det har han isolerat med banankartonger.
Men i alla fall en dag då jag var på väg till stan så hade jag en röd audi framför mig, och på rutan bak såg jag att det stog en text. Men för att kunna läsa den körde jag lite närmre, när vi väl kom till ett stopp.
FÖR SÄKERHETENS SKULL, HÅLL AVSTÅND
Sen när han körde vidare låg jag fortfarande bakom, det var ju heldraget så jag höll mig till lagen. Men av någon anledning började den röda lilla audin sakta in. Helt plötsligt körde bilen in till kanten och jag la i en till växel och körde om.
Till min förvåning hörde jag ett motor som rusade iväg, bakom mig sitter den lilla buddisten. Blinkandes, tutandes och hytte med näve (svordomarna framkom aldrig).
What a fuck
FÖR SÄKERHETENS SKULL, HÅLL AVSTÅND
Ja och jag är inte den enda som råkat ut för honom!

Mötte honom idag igen, blinkandes och demonstrativt pekade mot ena lyset.
Lyset, lyset
Ja ja det va visst trasigt. Tack konstapeln
Så nästa gång som någon säger att han/hon, den/det säger att hon är buddist så kommer i alla fall jag rynka på ögonbrynen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar