tisdag 10 november 2009

FELKNULLAD

En tanke som slagit mig.
Ja jag är en tänkare, en sådan som alltid undrar när,var och hur det kommer sig att vi är dom vi är. Var kommer egentligen våra personligheter ifrån?
En sån som har som mål i livet att hitta sig själv.
Jag vet en sån där jobbig jävel..

Men vissa tankar har under åren börjat att växa sig större och större, tillsist är det inte en tanke längre utan ett irritationsmoment. En tanke som gör sig påmind när man minst anar det, som nästlat sig in i min innersta vrå. Nu blir jag inte av med den utan måste ständigt bekämpa den.
Det handlar om livet, om vardagen hur vi kan bemöta varandra så olika. Men nej jag är inte bitter, jag är kort och smal!!!
Ja och då är det helt ok för människor att poängtera detta.
-Vad liten du är
- Gud så tunn du är
- Om man är under 150 är man dvärg då???
Men ja enligt vårat samhälle anses detta va helt accepterat, för smal det vill väl alla vara...
Men om jag då skulle kontra med
- Oj vad stor näsa du har
- Shit vilka konstiga pattar du har
- Är du med barn, eller har du bara gått upp i vikt???
Detta är ett annat exempel som är NO, NO,No
Detta är under all kritik, så får man ju inte säga eller hur. Detta ämne är jävligt känsligt för somliga men det skiter jag i så nu rör jag runt i grytan. Jag är född kort det är inget jag kan göra så mycke åt, jag har svårt att gå upp i vikt. OM jag inte jobbar fysiskt och äter rätt då rasar jag i vikt. Lycka tänker ni och suckar över alla timmar ni lagt på gymmet, bara för att kunna unna er lite gott..
Vad är skillande då mellan kort, lång , tjock , smal.

Jo det kan jag tala om det är vårat samhälle som är så FELKNULLAT....
I dagens samhälle verkar ju varje svensk sträva efter ett och samma mål, att bli som alla andra. Men ingen är den andra lik, inom varje enskild individ finns det endast ett exemplar av just den människan. Det viktigaste måste väl ändå vara att man trivs med livet?
Jag menar man har ju bara ett...
Ta vara på det, njut av det och skratta hellre åt dina brister än se ner på dom, du ska ju endå gå och bära på dom hela livet...

1 kommentar:

  1. En sa till mig att jag såg sjukligt smal ut...hmm? Snacka om att jag hade lust att säga och du är jävligt tjock! Men inte fan säger man det! Ännu värre är att man är klen fast man eg har värsta mucklerna! :) Hoppas allt är bra med dig vännen!

    SvaraRadera