söndag 29 november 2009

Borta bra men hemma bäst...

Jaha då var det söndag
Första advent
Sitter och glor på dumburken.
Ska bli skönt att sova i sin egen säng, efter att spenderat tre nätter i en tältsäng. Haft
en kanonhelg med massa god mat, dryck och gott sällskap.
Lördagen spenderades på Hovet där TAKIDA rockade. Jävligt bra va det och jag är väldigt impad av det "lilla" bandet från Ånge. Har redan sett dom två gånger innan men detta var showmässigt det bästa framträdandet. ÅÅ gissa om man blir förvånad då man upptäcker att sångaren i bandet står ca 3 meter från oss mitt under spelningen. Han tog sig friheten att överge scenen och känna på trycket. Men jag måste ändå erkänna att det är dom små personliga konserterna som uppskattas mest. Som den gången på Palace då hela lokalen gungade i takt till musiken. Då mina små korta taxben hoppade i ren lycka och berusning, min röst vrålade ur sig texterna som man så många gånger nynnat på till förfesterna. Det är dessa uppträdande som förblir till minnen och känslor inkapslade i mitt lilla gömsle. Men det är dom stora konserterna som jag kommer att ta upp på som samtalsämne på nästa förfest. För jag antar ju att det är det folk vill höra, fullsatt på Hovet med 8000 pers vilken Show.
Sonic Syndicate som förband...
Pelle va lycklig.
Nya singeln "Burn this City" är bara så sjukt bra och den nya sångaren fick 4 toasters.

Konstigt att man har haft semester i 3 dagar och ändå är man trött, det måste vara stadsluften. Lite ångest över att jag inte handlade en enda julklapp!! Men jag lovar att pengarna försvann i alla fall.
Var, när och hur?
Får väl ta ett uttdrag från automaten så småning om.
Men nu blir det sängen ska ju återgå till verkligheten imorgon och arbeta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar