lördag 17 april 2010

Jävligt dålig fortsättning...

Kom till jobbet vid tre och inser att jag kommer få tillbringa längre tid än planerat denna lördag kväll. Inga djur hade mat det var tomt och renslickat överallt, i gropen hade vattenpumpen slammat igen så det var översvämmning. Diskmaskinen hade stannat och larmat så fick diska om allt.
Vi hjälps åt med det sa chefen sen var han "tvungen" att fixa med lite annat.
Gjorde så gott jag kunde men blev en halvtimme sen med mjölkningen.
Hade öppnat upp spalten i golvet i gropen för att lösa översvämmningen men försökte ju mjölka under tiden. Ja gick ju en halvtimme sen hade jag ju glömt hålet i golvet springer baklänges och bang, trillar ner och fastnar med foten rätt ner i hålet.
Kommer vara blå på både baken och ryggen imorgon!!!
Fick göra ett litet snabbt ombyte till torra kläder men tro inte att det slutade lyckligt där.
ICKE
Hade bara några fåtal kor kvar som skulle passera gropen får en ko spelet och kickar...
Bang
Rätt på min arm som fastnar i inredningen, den har redan börjat ändra färg.

Så jag ska bara duscha och sen gå och lägga mig ska ju upp tidigt imorgon och mjölka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar