tisdag 27 april 2010

gymma lite???

Jaha då satt man återigen i soffläget
Ska nog snart göra lite te till Pelle och mig, yes please.
På jobbet just nu är det ju som för alla
Vårbruk och imorgon ska vi släppa ut korna =)
Har ägnat de sista dagarna, veckan åt att stängsla,fixa vatten och imorgon är det nog i sin ordning att kolla att elen funkar.
Jag anmäler min tyska praktikant att frivilligt undersöka att stängslet funkar och leder alla dess volt som behövs för att hålla 600 kilos kor innanför.
Inte en chans i världen att jag tänker göra det....

Trodde jag skulle hinna med mer än jag gjorde idag men det berodde till största delen på att vi körde fast med mixervagnen. Fick ägna en hel timme åt att bara försöka skotta fram hjulen så vi kunde komma därifrån. När man var så lagom mör i kroppen var det bara att fortsätta skyffla halm till 115 liggbås. Brukar ju ta hjälp av minilastaren men den gick ju sönder igår igen så idag var det endast handkraft som gällde.

Bones off steele

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar