lördag 20 mars 2010

Undvik...

Några bra samtalsämnen jag har lärt mig man inte ska prata om i vissa situationer.

1. Prata inte om att dö i förtid under tiden du är på banken och ska börja pensions spara. Dom tycker inte att det är jättekul när man lägger fram argument som innebär att man inte ska pensionspara för pengarna är låsta fram till 55 års ålder. Men enligt mina beräkningar kommer döden innfinna sig betydligt tidigare än så....
Nej, nej, nej det är inget bra skämt

2. Som jag sa häromdagen försök inte ens att göra dig rolig på biskopens bekostnad, eller nattvarden när det sitter en kantor vid ditt bord. OCH ja jag säger och.
Du vet om det!
Testat det åxå inget bra mellansnack

3. Börja inte prata jobb under fina middagar ja då menar jag såklart mitt jobb. Det är ingen som vill höra dig berätta hur det gick att seminera kossan eller att den råkade bajsa dig i håret.

Okej detta är bara några få men väl så goda råd jag kan rekomendera under eran kommande framtid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar