onsdag 3 mars 2010

soffliggare

Hola amigos
Vet ni hur skönt det är att komma hem från jobbet lägga sig på soffan och vila ögonen någon timme. Sedan kommer mannen hem och då åker man och hämtar Pizza ja då var det bara duscha kvar då. Orkar inte göra kaffe nu klockan halv tio men kryper hellre ner i sängen med mannen.

Har varit en kanon dag på jobbet solen kom fram vid halv sju imorse och sedan har den bara bländat mig med sina starka strålar. Fick såna vårkänslor så jag öppnade upp överallt i laggån så att kossorna kunde stå och sola sig. Inser ni vad detta innebär!!
Våren är påväg.
Började att klippa korna idag så att dom blir av med värsta pälsen, började med en kossa sen efter en liten stund så stog det ytterligare några på kö. Några för att dom vet hur underbart det är att bli lite ompysslade och några andra för att nyfikenheten tar över. Min lilla 5192 krävde att bli klippt, det gick inte att undgå när hon tryckte upp rumpan i ansiktet på mig och sa.
- Ge mig kärlek
Men denna lilla ömma tanke och omvårdnad kan vara en anledning till att mamma mu trivs med livet och summan av kardemumman av detta blir att dom mjölkar mycke.

Dusty låg på en snövall och solade sig hela dagen, såg knappt skymten av honom.
Just för tillfället trivs jag väldigt bra med mitt jobb, mitt liv.
Men målet är ju mot alla odds att bli
" Känd och smal"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar