onsdag 10 mars 2010

Feminist???

Ett litet inlägg om en sak jag har tänkt på ett tag
Va ju tydligen internationella kvinnodagen häromdan och kvinnan stod i centrum bla,bla,bla
Hela jävla dagen gick till att beklaga sig över kvinnornas dåliga rätt i samhället, lika lön, mannens övertag mm.
Ibland måste jag verkligen erkänna att jag skäms över att vara kvinna, över att medvetet anse att jag är en vekare person på grund av mitt kön. Enligt min mening tror jag att kvinnan själv satt sig i denna situationen. Vi tycker helt enkelt om att ha något att ömka oss över, kan vi i stället inte bara glädjas att vi har två bröst och en fitta som vi har stor använding av??
Men nej nu hör jag era feministiska åsikter ringa i mina öron
- SEXUELLA TRAKASSERIER
Please bespara mig detta
När ska vi sluta skylla allt på mannen?
Men som sagt vad vet jag..
Jag är ju bara en dum blondin på 23 vårar, så egentligen vad vet jag om livet?

Ska man verkligen hårddra detta så innebär det att samhället kommer inte att bli jämställt förens mannen börja föda barn.
It aint gonne happend

Jag klagar inte för att jag anser att Pelle och jag har väldigt jämt fördelat, ibland gör nån mer ibland mindre. Men jag har flera gånger fått höra att Per är så duktig som både städar och lagar mat. (mest kvinnor kommenterar detta)
OCH! är inte det självklart?
I sånna fall om han nu är så duktig som gör "kvinnorgöra" menas det då att jag anses vara lat, eller inte uppleva dom kriterier som en kvinna ska?
Jag vet faktiskt inte vad ni tycker och ärligt talat jag skiter i vilket....

By the way
Lois saknar dig i massor försökt att ringa men antar att du jobbar, hoppas att du mår bra massa kramar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar