fredag 5 mars 2010

Längtar

Just nu kryper det i kroppen, inser att våren är på väg!
Med sina starka solstrålar pressar den sig igenom varje snöbetäckt yta, för nu är det nog nu ska vi börja vakna upp ur våran vinterdepression, dvala you name it.
Nu börjar jag längta till en öl på uteserveringen, frukost på terassen och framförallt att slippa skrapa rutorna. Innan har man inte ens tänkt tanken på att det kommer bätter tider men nu känner man verkligen i varje liten del i kroppen att nu är det nära.
Längtar, längtar, längtar till första doppet, första grillningen åå kolgrillad vildsvinsfile med en god sallad, klyftpotatis, tsatsiki, rödvinsås och ett glas rött i glaset TAAAAAAACK...

Snart kan man börja skörda i grönsakslandet, odla och så...
Ja vet ju innerst inne att jag kommer hugga ner spade ambitiöst några få gånger och sedan inse att näe detta var inte min grej.
I år igen
Men just nu skiter jag i det, för i min värld har jag för tillfället en grön nyklippt gräsmatta, kliniskt rent hem och blommorna i rabatten blommar som dom aldrig gjort innan.
Så snälla inga dumma komentarer låt mig bara för en liten stund få ha dessa drömmar om mig själv, bara för en liten stund innan verkligheten kommer och hoppar på mig.

Tack för uppmärksamheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar