tisdag 6 mars 2012

Här vaskas inte

Onej här pågår inget spritmissbruk.
Skumpa skall förtäras på bästa sätt (i stora mängder)
Under tiden som gått har Pelle och jag införskaffat oss ännu fler vuxenpoäng, förutom att Wilda börjat dagis slog vi på stort och köpte hus.
Bara så där
Jag vet vad nu tänker..
Fröken Sunesson nöjer sig nog inte med vad som helst.
Ett vitt trähus ute på landet med gamla såpade trägolv, punschveranda och bjälkar i taket.
Living the dream
Jo inte hade jag tackat nej till det förslaget, sen kom herr Carlsson och dunkade sanningen i ansiktet på mig.
Riva väggar,renovera badrum, byta fönster,skrapa måla fasad, jobba heltid, småbarn, hundar som ska rastas.
Som han sa
"Vi kommer renovera bort vårt förshållande"
Jag fräste lite och sen kompromissade vi.

Slutresultatet blev:
Ett mexitegel hus byggt -76, mitt i ett samhälle, furukök och bastukänsla uti fingerspetsarna, fattas bara ett bastuaggregat.
Är det såhär vi ska leva nu??
Som Svenssons i ett "fulhus", fan Pelle vi kan lika gärna åka in till LIljas och  köpa en volvo när vi ändån är igång...
Men det är praktiskt det blir nära till jobb,vänner,dagis och havet.
Och om Pelle bara låter mig få styra bäst jag vill så ska jag nog få detta "fulhus" att bli ett "finhus".

Så får jag köpa min vita lilla landsdröm den dagen jag har lite mer pengar, tid och förståelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar