fredag 23 mars 2012

Fågeljäkel

Jag tycker inte nånstans att det är kul att ha en fågel inneboende under taket, i väggen.
Men jag tycker att det är fan värre då fågeln tar sig in i sovrummet och panikflyger för att hitta en nödutgång.
Jag hörde det knattrande lätet från vingar som slår mot glasrutan.
Jag tog med mig Wildingen upp och hämtade en handduk, kanske att jag kunde fånga in pippi och göra dagens goda gärning.
Fågeln for flaxande fram och tillbaka,fram och tillbaka.
Jag for efter och soom i vanlig ordning svor
Wilda hack i häl tyckte att detta var en jätterolig lek och skrek av förtjusning när vingarna flaxade.
"TiTTA"
Jaga fågeln, jag fick en snabb impulsv av att ta nått hårt och klubba till pippin så dess sötebrödsdagar var över.
Men den gick över fort.
Pippifågeln flög in bakom en byrå, där tog tålamodet slut.
Jag tog min Wildning i famnen öppnade alla fönster och stängde dörren.
"Nu får du fan klara dig själv fågeljävel"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar