fredag 16 mars 2012

Fredagsmys

Prickikorven och jag spenderade denna soliga dag hemma på kavelbrovägen.
Det gick till en början bra men efter klockan slagit ett hade min pedagogiska sida börjat sina.
Vi hade ju redan hunnit läsa alla böcker om och om igen, dansat och lyssnat på Melissa Horn, varit ute tre gånger.
Först va vi ute en långrunda med hundarna.
Andra gången gick vi ner till hönsen hämtade ägg och gick förbi fåren som precis hade lammat.
Tredje gången drack vi (jag) kaffe i solen och busade med hundarna.
Vi åt spenatsoppa.
Vi kollade på Trolltyg i tomteskogen och vi (dvs Wildingen) vägrade att sova.

Men som sagt när klockan slagit två och min tid som supermamma tagit slut tröttnade vi på gnället och tog en sväng med röda faran.
Då somnade Wilda.
Mamman pustade ut.

Under tiden hon sov hann jag laga fredagsmys.
Rådjursgryta med Hasselbackspotatis.
Sen kom Pelle hem trött efter en arbetsdag, vi startade fredagskvällen med att tjafsa (en bieffekt av lågt blodsocker)
Sen åt vi
Sen var vi sams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar