onsdag 21 mars 2012

Min plats på jorden

A och K åkte på semester i söndags.
Under tiden sköter Annika och jag ruljansen (hur stavas det egentligen??)
Det går okej.
Söndagen gick vattenpumpen till ungdjuren sönder + att råkade mjölka med en penecillinko i tanken. Så det var bara hälla ut några 100 liter mjölk, diska om hela systemet, tanken och sen börja om.
Måndags va jag ledig
Tisdags kastade 691, två döfödda tvillingkalvar
Onsdags, today låg 624 i kalvförlamning.
Men vi knogar på, hjälps åt och stöttar varandra när det blir motigt.

Molnen börjar skingra sig redan framåt fem på morgonen och jag börjar sakta men säkert hoppa över raggsockor och långkalsonger.
Våren är på gång, livet börjar lätta.
Det börjar lukta gödsel och diesel ett säkert kort på att jordbruket är igång.
När jag hämtar korna på morgonen och solen lyser in så känner jag att jag inte vill vara nån annanstans i hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar