söndag 11 mars 2012

Gamla goa Göteborg

Ja helgen bjöd på ett blåsigt, friskt besök i Göteborg.
Utan man, hundar och barn.
Den lilla systern och den mitt i mellan(dvs moi) åkte och hälsade på den stora systern med sällskap.
Fredagen inleddes med en fyra timmar lång tågresa, efter halva vägen var min bok slut och på tåget fanns det bara Expressen.
Som jag fick läsa om och om igen
Väl framme mötte sällskapet Anders upp oss och  guidade oss ut till Bergsjön.
Vi åt tacos, chips, sällskapet och jag delade på en flaska vin,sen åt vi choklad tills sockersjukan hann ikapp.
Lördagens schema va sen länge fullspäckat, planerat inne i minsta detalj.
In och ut i alla affärer mest dom som inte finns i Kalmar, så som Panduro, Rock House och Pocket shop.
Vi åt pizza på Pizza Hut, Världens största kanelbullar från Haga(Hette det så Nina??) jag såg min syster (den äldre) dricka kaffe.
Vuxenpoäng.
Väl hemma igen väntade Melodifestivalen, plockmat och en jävligt tom plånbok.

Sen idag gick dom fyra timmarnas tågresa betydligt fortare då jag hade köpt på mig en bok, och skulle den ta slut hade jag en till som back up.
Man lär sig av sina misstag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar