tisdag 13 mars 2012

Vi lever i olika världar

Jag hämtar en stycke avkomma på dagis.
Hon har ingen brådska med att följa med sin mamma utan gör några tappra försök att rymma in igen.
Vi kommer hem
Vi äter mellis
Jag försöker plocka in disken, Wilda plockar ut den och låter Dusty slicka av resterna.
Jag börjar slänga in en maskin tvätt, under tiden har Wilda rivit ut alla plastbyttor och hunnit hälvvägs upp för trappen.
Jag försöker på bästa sätt jag förmår att komunicera med barnet.
" Wilda, nu försöker mamma ha sin vuxentid. Det innebär att jag ska hinna med alla måsten"
Wildingen nickar och mmar så som hon nyss har lärt sig "MM"
"Sen förstår du så vill vi vuxna ha egentid, då ska man sitta i lugn och ro och få läsa tidningen och dricka en kopp kaffe, förstår du???"
"MM"
Jag släpper ner henne på golvet då hon rusa ut i köket och välter hela ställningen med vatten och hundmaten.

Ibland brister det i komunikationen och Wilda förstår sig inte på vuxenvärlden, vi krockar rätt in i varandra.
Hon förstår sig inte på "Sen" hon lever i vårat "NU".


"Mamma jag har inte tid för dig nu, jag har bompa time"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar