tisdag 20 mars 2012

Vad kan hon???

Som Alva då fyra år frågade mig när Wilda endast va nån månad gammal och bara åt,sket och sov.
Jag såg ren och skär besvikelse när jag förklarade detta för fyraåringen som kommit för att titta på en bebis.
"Kan hon prata??"
"Nej sa jag, hon har inte kommit så långt"
" Men kan hon krypa då???"
" Näe hon kan i princip ingenting"
Men nu ett år senare kan jag ju glädja er med att hon tagit sig en bit på vägen.
Nu kan hon:

1. Med lite fix och trix kan hon trä på sig ena skon själv (för det mesta blir det fel fot)
"Det hör till" Som Pelle säger

2. Hon kan dansa till "Hanna från Arvlöv" med Nationalteatern, snurra runt, och i sin egen värld kan hon hoppa jämfota precis som mamma, Men i verkligheten står hon bara och böjer benen sen gungar hon i takt.

3. Hon kan äta ALLT själv med både sked och gaffel, och skulle mamman mot all förmodan lagat för torr mat är det bara att vattna lite. Skulle det sen bli för blöt kan man alltid hälla maten på golvet och be om en ny omgång.

4. Hör upp för min ettåring kan även göra en halv kullerbytta. Ja hon ställer sig med huvudet i backen tills hon blir snurrig sen klappar hon händerna för hon varit så duktig. Uppe i stora sängen visar mamma henne hur man ska göra.

3 kommentarer:

  1. Dags att ta tummen ur röva och bege oss till er igen så alva får se nu vad hon kan haha!! tok ungar =)

    SvaraRadera
  2. Begåvad unge! Det måste vara genetiskt!

    SvaraRadera
  3. Ja Lotta vi får ordna en date inom en snar framtid, nu ska hon bara bli prickfri. Syster jag vill ändån flika in att hennes mor kan göra kullerbytta på riktigt.

    SvaraRadera