tisdag 27 mars 2012

Vård av sjukt barn

En dag hann Wilda gå på dagis.
Idag ringde telefonen vid  tio i nio.
"Hej detta var från förskolan, Wilda har fått maginfluensa"
Oj sa jag ge mig 30 minuter så kommer jag.
Ringde chefen
Lappade över.
Det och det ska göras,lastmaskinen funkar inte,kopplat laddaren till batteriet,flytta kalvarna,ring om det är nått...

Svida om och in till förskolan.
Hittade Wilda på toaletten sovandes i frökens knä.
Hon vaknade inte förens jag fått på ytterkläderna.
Innan jag gick fick jag en kasse med nerspydda kläder i handen och en något lättad fröken.

Väl hemma slocknade Wilda i soffan.
Jaha det är alltså detta som kallas att vabba

2 kommentarer:

  1. Det är då vi säger:
    "Rackans bajs"

    Hoppas wildingen kryar på sig och inte smittar ner resten av familjen.

    Pyss!

    SvaraRadera
  2. Hej hon lyckades tömma det mesta på förskolans golv. Men nu verkar det vara hopp om livet peppar peppar.
    Resten av familjen är friska
    än så länge

    SvaraRadera