måndag 26 mars 2012

Den ofrivilliga syfröken

Det krävdes ett glas rött, flera omgångar tråd och mycke(läs MYCKE) tålamod för att jag My alias Sunesson skulle lyckas sy ihop en halv bokstav.
Ja det är så långt jag kom igår afton.
Jag inser mina begränsningar som "syfröken" redan när jag satt nålen i duken, tappar tråden och börjar om.
Lyckas sy en rad, upptäcker att jag satt tråden för glest, tråcklar upp skiten.
Börjar om.
Kommer två rader tar en stor klunk vin, vänder duken om och inser att jag trasslat in tråden på baksidan.
Det är detta jag menar

Jag suger verkligen!
Jag är fan inte gjord för pilljobb, koncentrera sig,tungan rätt i munnen!
Jag är mer användbar till att mocka skit, vända upp och ner på potatislandet, skita ner mig i ordets rätta bemärkelse.
Mina små men dock så valkiga, narriga labbar trivs bättre med en grep i handen än en synål.

Innan min väggbonad hänger färdig och monterad, kommer jag har avverkat många flaskor rödvin,X-ante eller valfri starkdryck.

1 kommentar:

  1. Skippa alkoholen om du vill nå stora syframgångar. Alkohol + nål är ingen bra kombo. Ska det vara riktigt fint så ska de understa stygnen gå åt ett håll och de översta åt det andra, för den blivande skapelsen ska väl sys med korsstygn? God jakt hälsar Ostkustbo.

    SvaraRadera